Piet Parkiet

Piet Parkiet
D I N O

D I N O

Enkele letters onder onze bank....welk woord zou dit nu kunnen vormen??
Niet gemakkelijk om te weten want dan moeten we ook de letters al kennen. D I N O Waar is dat nu de afkorting van??? Ja hoor, DINO- saurus
Voor onze fluo-dag goed in te kunnen zetten op vrijdag was het plan om een fluo-dino te maken. Dat kon wel binnen onze fantasie! Maar hoe ontwerp je nu een dino?? Wat heeft een dino allemaal en hoe ziet die eruit??
We kwamen bij de stegeosaurus, die gingen we ontwerpen. De taken werden verdeeld: een kleuter deed de kop, anderen de stekels (hiervoor kwam onze driehoek van schrijfdans goed van pas), twee kleuters de poten, iemand de ogen, nog iemand anders de staart, een dino bek met vlijmscherpe tanden,...

Alles werd aan elkaar gekleefd en stonden versteld van wat we samen hadden gecreeërd. We moesten ook lachen want de ene poten waren dun en de anderen veel dikker. Een unieke dino!

Nadien versieren met fluo! Minne bracht haar fluo-stiften mee en in de klas was er fluo-verf, fluo-papier soorten
Zelf knippen, meten passen en erop kleven.. PRACHTIG KRACHTIG TEAM We lazen het verhaaltje van: Ik lust toch geen klasgenootjes... Dino kwam in een klasje waar hij telkens zijn klasgenootjes wilde op-eten. Dit moest hij nog leren want niemand wilde nog met hem spelen, ze waren bang.. Stempelen met spons:  stappenplan volgen: 1 horizontaal, 3 verticaal, poten en nadien tekenen welke dino het voor jezelf werd. We verzonnen er zelfs originele namen bij; sommigen zijn heel verrassend

We keken naar het toneeltje van twee kinderen (onze juffen welliswaar). Ze waren aan het spelen met elkaar. Het ene kindje was een archeoloogje. Het andere kindje begreep er niets van... tot ze ineens een bot gevonden hadden. WAT BESTAAN DINO'S ECHT??? Paniek tijdens het spel. Onze kapoenen moesten er mee lachen want die bestaan nu wel niet meer he!! De volgende weken gaan we verder met het thema DINO'S en het ontstaan...
Boekjes, materialen, liedjes, spelletjes,...zijn zeer welkom!! Graag voorzien van naam en of het wel/niet om mee te spelen is Wij aten onze buiken thuis allessinds al rond met kip en ribbetjes voor de echte dino'botten. Liefs,
De juffen
PS: als het gaat vriezen of sneeuwen dan kleven we ijs er ook nog even tussen...altijd leuk!  

Lees meer
Bakker VIC

Bakker VIC

Stella: "Hé juf, weet jij wat wij gaan eten vanavond??"
ik: " Ik denk het wel Stella, volgens mij eten wij hetzelfde..."
      "Kunnen het worstenbroodjes zijn??"
Stella: "JAAAAAA"

De bal ging aan het rollen: ik eet ook worstenbroodjes juf, ik eet appelbollen,...
Maar hoe komt dat nu?? Dat is wel erg toeval als we met zovelen dit gaan eten... Verloren maandag kwam aanbod.

Emmelly: 'juf wij eten dat ook'.
Ik: 'Ahja natuurlijk, jouw papa is bakker'

Lars: 'Wij eten dat ook'
Ik: 'ook van de bakker gehaald lars?'
Lars: 'neen juf, mijn moeke maakt dat zelf'

Vic: 'en mijn moeke en vake kunnen zelf sandwiches maken en brood.'
Ik: 'waauw, wat een talent van je moeke en vake. Is dat moeilijk?'
Vic: 'ik kan dat zelf ook al. Mijn vake en moeke hadden vroeger een bakkerij.'

Ik: 'Weten jullie wat mijn vake kan maken?'
Kls: 'nee...'
Ik: 'chips en speculaas met amandelen'

Kleuters hun monden waren open... ze geloofden mij precies niet. Maar op dinsdag bewees ik het tegendeel en ook Vic. Na schooltijd ging hij direct naar zijn moeke en vake om voor ons allen lekkere sandwiches en een brood te maken. Aan de hand van foto's legde Vic uit hoe hij dit allemaal gemaakt had en welke ingrediënten hij gebruikte. Zo fier als een gieter!!

Wij gebruikten al onze zintuigen want sandwiches en brood: ruiken, proeven, zien er verschillend uit als ook de chips en speculaas. Alles was op!

Op het einde van de dag zei kamiel: 'juf het was een lekkerdag vandaag he' Wat een rijke dag! Met dank aan bakker Vic en zijn moeke en vake!
Minne rijkte de zelfgemaakte medaille uit! Onze duimen in de lucht zoooooo lekker was het. (het start thema dino's werd daarom een dagje verlaat hehe)

Lees meer
Heb jij mij GEZIEN???

Heb jij mij GEZIEN???

Vrijdag FLUOdag!!

Heb je mij goed kunnen zien??? TIEN OP TIEN!!
HOP HOP HOP FLUO AAN DE TOP!! Onze FLUO- PAUWEN trotseerden het podium en lieten zich LETTERLIJK  en figuurlijk ZIEN

Lees meer
Een vlammetje.

Een vlammetje.

Ons vlammetje tijdens de warmste week..

Prikken en doorschijnend vliegerpapier kleven...

warm gebaar...

Lees meer
Al dansend leren schrijven

Al dansend leren schrijven

Lussen Driehoeken cirkels draai-en- stop

... Rechtstaand of zitten of liggend

in de lucht, op papier, in scheerschuim met wasco's, met stiften, met ons hele lichaam of met onze vingers

Al dansend schrijven wij!

Lees meer
De Terug-BLIK

De Terug-BLIK

Hoe kreeg onze nieuwjaarsbrief vorm?? Door: Heeeeeeeeel veel gaatjes te prikken
te stempelen met goud en verschillende groensoorten
cirkel-vorm tekenen met glow verf
We leerden bister kennen: een stof die uit de schaal van een okkernoot onttrekt en waarmee we een bruine kleur verkrijgen
Glitters
Nog meer glow en dan het opzeggen met een mooie flow!

Wij wisten alvast dat onze kapoenen de brief op en top kenden, nu jullie ook!
Hier nog enkele kliekjes

Lees meer
Licht zal er komen licht in ons hart!

Licht zal er komen licht in ons hart!

Maandag staken we ons tweede adventskaarsje aan.   Het is weer zover het is weer advent Kijk hoe het tweede kaarsje brandt een vuurtje dat loopt dat maakt ons bekend licht zal er komen licht in ons hart

Lees meer