Kangoeroes programmeren

  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 1
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 2
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 3
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 4
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 5
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 6
  • Kangoeroes programmeren: Afbeelding 7

Vandaag werken de kangoeroes van het eerste, tweede en derde leerjaar weer samen met enkele gedreven ouders aan een informaticaproject. Gedurende 3 weken schuiven de kinderen door in groepen en maken ze kennis met verschillende aspecten uit de digitale wereld.

Met bananen een computer bedienen, het kan. "Makey Makey" leert de kinderen op een inventieve manier een computer manipuleren. Ze werken aan een projectbundel over elektrische geleiding.

Een andere groep gaat aan de slag met binaire codes die ze ontcijferen.

De derde groep zet de eerste stappen in het programmeren met "kodable" en "hour of code". Hiermee wordt het analytisch denken gestimuleerd. Een vaardigheid die ze ook in andere vakgebieden kunnen gebruiken.