Spelling-conditie-training

  • Spelling-conditie-training: Afbeelding 1
  • Spelling-conditie-training: Afbeelding 2
  • Spelling-conditie-training: Afbeelding 3

Kinderen leren beter als ze bewegen. 6B voegt de daad bij het woord en plukt hier ook de vruchten van.

 

Elke week staan we stil bij een nieuw woordpakket. We lezen de woorden en checken de betekenis. Daarna rubriceren we de woorden in drie à vier groepen. We bekijken spellingsafspraken.

Dan schieten we in actie. Bij mooi weer trekken we steevast naar buiten om de woorden van het woordpakket in te prenten. Het doel is alle woorden van het nieuwe woordpakket te verzamelen. Hiervoor hollen we naar de andere kant van de speelplaats. We prenten de woorden in en rennen terug naar onze vertrekplaats om de woorden in onze kladschrift te noteren.

Wanneer het weer het niet toelaat om buiten te rennen, blijven we binnen. We nemen onze plaatsen in in de traphal. Langs de buitenkant gaan we achter elkaar naar boven, vervolgens, na het inprenten, gaan we langs de binnenzijde, met leuning, naar beneden.

Er is geen unieke winnaar, iedereen wint.