Klas 6B

Klas 6B
Sportieve klas-building

Sportieve klas-building

Vandaag trokken we met de hele lagere school naar het Zilvermeer in Mol. Daar vinden we, elk jaar weer, bij de aanvang van het schooljaar, een hele rist sportieve activiteiten met begeleiding van monitoren. De kidneren van 6B grepen deze kans met beide handen ...

Lees meer
Voor elkaar

Voor elkaar

Het nieuwe schooljaar is goed gestart. Het zesde leerjaar zit op vrijdagnamiddag vaak samen. Vandaag werkten we gezamenlijk aan verjaardagskaarten voor elkaar.

Lees meer
Op het verkeerde been

Op het verkeerde been

Samen met René Magritte dachten we na over talige en niet-talige elementen. We leerden een oordeel vormen en argumenten formuleren. In het lesboek kwamen we bovenstaand schilderij tegen. Het is één van Magrittes bekendste werekn. 'Ceci n'est pas une pipe', probeer er maar eens tabak in te doen.  Het kunstwerk is geen pijp. Wat je ziet is een schilderij van een pijp. Ah ja, natuurlijk ...

Daedalus en Icarus

Daedalus en Icarus

Hoe ver kan een mens gaan? Deze filosofische vraag leidde ons naar de mythe van Daedalus en Icarus. We ontrafelden hun karakters en ontleedden hun daden aan de hand van spreekwoorden en zegswijzen, van je voetstuk vallen, een pyrussoverwinning behalen, iemand naar de kroon steken,...

Moederdag-koekjes

Vrijdagnamiddag werd het erg warm in 6B. Onze bakkerij draaide op volle toeren. Het resultaat was een doosje koekjes ter attentie van de liefste mama's. Heeft het gesmaakt?

Lees meer
Dode hoek

Dode hoek

Dodehoekongevallen zijn een actueel probleem. Jaarlijks sterven in ons land 15 tot 20 fietsers als gevolg van een confrontatie met een vrachtwagen. De leeftijdscategorie 10 tot 14 jaar is oververtegenwoordigd in de ongevallencijfers. Willen we het aantal dodehoekslachtoffers verminderen dan moeten we actief inzetten op dodehoekeducatie. Daarvoor trokken we vandaag naar de parking van de Djoelen.

Lees meer
Zoom in op ..

Zoom in op ..

Bij een fototoestel heb je de mogelijkheid om in te zoomen. Dit kan optisch, met de lens, maar ook digitaal, met de software van het fototestel. WIj werkten op deze manier aan een drieluik. We maakten een tekening naar keuze. Daarna zoomen we in, net als bij een fototoestel, op een stukje van de tekening. Dit wordt uitvergroot op een tweede tekening. Voor de derde tekening wordt een deel van de tweede uitvergroot.