Klas 3B

Klas 3B

Tentoonstelling Mondriaan

Vandaag bezochten we de tentoonstelling van Mondriaan in 't Hof van Chantraine. Eerder deze maand werkten we in de klas al rond Mondriaan. De kinderen kregen toen de kans om hun eigen replica van Mondriaan te ontwerpen in groep. Deze kunstwerken werden ook getoond op de tentoonstelling. De kinderen waren dus erg enthousiast om hun eigen werken te bewonderen op een 'echte tentoonstelling van kunst'. Hun enthousiasme vertaalde zich in een waterval van vragen en opmerkingen. Deze tentoonstelling was voor hen zeker een moment om nooit te vergeten!  

Lees meer

WO thema tandjes vervolg (stamgroep)

Bij WO sloten we het thema 'tandjes' af met een hoekenwerk. We maakten een collage van gezonde en ongezonde dingen, we deden een quiz als herhaling, we maakten mannetjes met kroonkurken, we spatten figuren met een tandenborstel en we oefenden de draairichting van tandwielen op de computer. 

Lees meer

Vrolijk kerstfeest!

Vrijdag maakten wij er in onze klas een leuk en gezellig kerstfeestje van. In de voormiddag deden we het spel 'één tegen allen'. Hierbij moesten de kinderen verschillende opdrachten met de hele klas tot een goed einde brengen binnen precies één uur. Voorbeelden van opdrachten zijn: maak een rap en gedicht over 3B, maak een leuke slogan met letters uit de krant, schrijf voor elk klasgenootje 1 compliment op, bouw een kaartenhuisje, los de raadsels en rebus op, maak 3 mooie tekeningen, maak een portret van de juf, maak een kledingslinger van 5 meter, ... De kinderen voerden alle opdrachten super goed uit. In de namiddag keken we de film 'Alvin and the Chipmunks' en aten we van onze zelfgemaakte cakepops. We dronken ook fruitsap en appelsap. Onze dag kon niet meer stuk! 

Lees meer

Stamgroep: tandjes

We zijn bij WO bezig met het thema 'tandjes'. We poetsten onze tanden aan de hand van een stappenplan en nadien namen we allemaal een tandplakverklikker. Dit zijn roze pilletjes die ons verklappen of de tanden goed gepoetst zijn. De roze/paarse kleur is pas zichtbaar op plaatsen waar nog te veel tandplak is. 

Lees meer

Wij maken monsters!

Vrijdagnamiddag werken we samen met juf Shelly van de tekenacademie rond monsters. Eerst moesten we allemaal aparte lichaamsdelen tekenen. Daarna mochten we met verf afdrukken maken op een blad. Wanneer onze afdrukken droog waren, moesten we alle lichaamsdelen uitknippen en met splitpennen aan elkaar zetten. Zo bekwamen we deze leuke resultaten! Dankjewel juf Shelly, voor deze boeiende en fijne namiddag! 

Lees meer

Hoekenwerk rekenen

Vandaag deden we in onze klas een hoekenwerk van rekenen. In groepjes van 2 moesten de leerlingen meten en wegen. We hebben gemeten hoe groot we zijn en hoe ver we onze benen kunnen spreiden. We gingen na hoeveel zand er in 1 kg gaat en hoeveel een brood, 4 aardappelen en 2 bananen wegen. Daarnaast wilden we ook weten hoeveel water er kan in een flesje van een halve liter, in een ijsdoos, ... De leerlingen leerden dus heel wat maateenheden kennen en rangschikken. Ze waren erg enthousiast over dit hoekenwerk en konden ook vertellen wat ze hadden geleerd. 

Lees meer

Zilvermeer

Wij zijn onze eerste schooldagen al erg sportief begonnen! In de voormiddag deden wij met het derde leerjaar Schotste spelletjes. De kinderen werden verdeeld in 4 groepen en elk team moest het opnemen tegen de 3 andere teams. We hebben allerlei leuke dingen gedaan zoals: blokken bouwen, zakwerpen, boogschieten, rollen met tonnen, katapultschieten, zakspringen, ... Samen met onze kapitein moesten we met ons team overleggen wat de beste tactiek zou zijn om de opdracht tot een goed einde te brengen. In de namiddag hebben we nog verder kunnen genieten van het zonnetje en mochten de kinderen spelen in de speeltuin. We hebben al een hele fijne dag gehad met onze nieuwe klas en hebben elkaar ook alweer wat beter leren kennen. We hebben er alvast heel veel zin om er volgende week samen in te vliegen! 

Lees meer

En drummen maar!

Vandaag hebben wij een groot talent leren kennen van ons klasgenootje, Sam. Zij heeft samen met haar opa voor ons enkele liedjes gedrumd. Daarna heeft haar opa ook enkele ritmische oefeningen gedaan waarmee je begint als je graag zou willen leren drummen. Dat heeft hij gedaan met 2 kaarten. Op de ene kaart stond een prent van een lolly. Hierbij hoorde het woordje snoep (1 lettergreep). Op de andere kaart stonden kersen (2 lettergrepen). Bij het woordje 'snoep' moesten de kinderen 1 keer klappen, bij de prent van de kersen 2 keer. Door die prenten verschillende keren achter elkaar te leggen, konden de kinderen verschillende ritmes uitproberen. Iedereen was erg enthousiast en zowat de helft wilde meteen op drumles! Sam, een hele dikke duim voor jou en dankjewel aan jouw opa! 

Lees meer
Go go Belgium!

Go go Belgium!

Wij gaven vandaag nog wat extra sfeer aan onze klas, door dit te versieren in het thema 'voetbal'. Bij heel wat leerlingen leeft dit echt, dus wij gingen eventjes aan het werk om dit echt tot zijn recht te laten komen. We maakten slingers, vlaggetjes en we puzzelden allemaal onze eigen voetbal in elkaar. Nu hopen dat we dit nog even kunnen laten hangen en dat België morgen en woensdag een goede match speelt. Duimen omhoog!   

Lees meer