Een symbool voor Jules

Een symbool voor Jules

De eerste weken weiden we veel aandacht aan ‘ons goed voelen’, het thuis voelen in onze klas, bij de klasgenootjes en juf. We geven de kleuters de tijd om zich te kunnen en durven tonen. Zodat ze zich goed en veilig te voelen en zo tot (verrijkend) spel te komen.

We namen deze week de tijd om ons symbooltje goed te leren kennen. Dit deden we door een aantal kring-spelletjes. Jules wilde ook graag een symbooltje. Samen met de kleuters zochten we er één uit. Al gauw maakte een kleuter de redenering dat ‘het mannetje’ wel een zeer geschikte keuze zou zijn. Het symbooltje lijkt immers erg om Jules: korte haartjes, oranje en paarse kleur en het is ook een jongen. Jules was reuze blij! Hij deed ook voor hoe je best een stempel zet. Een heel blad had hij vol gestempeld! De kleuters deden hem na en stempelden ook hun symbool.

Ook werden onze boekentassen en doosjes onder de loep genomen. Iedereen mocht zijn mooie boekentas tonen. Wat waren we fier!

We keken ook naar een poppenkastspel van Jules waarin hij ook voor de eerste keer naar school ging. Daarna mochten we zelf met die popjes spelen.

Wist-je-dat:

• We deze week al enorm veel geknipt en geplakt hebben? De droogkast puilt uit!

• We een kleur-sorteer-spel hebben gespeeld?

• We ook al in de wissel in de grote bouwhoek en in de duplohoek op ontdekking zijn gegaan?

• Als het enorm hard regent onder de middag, we lekker binnen in de wissel mogen spelen?

• Het witte kaftje toch nog niet te ver weg mag weggestopt worden? Meer info volgt nog.

 

Nota:

Bij de post zit er een briefje ‘handige weetjes’. Ik geef dit mee om kort een schets te hebben van de gezinssituatie zodat ik sneller kan inpikken op de verhalen die kleuters soms komen vertellen. Als je wil, mag je dit invullen en me terugbezorgen. Voel je zeker niet verplicht.