We zijn er weer!

We zijn er weer!

Wat doet dat goed zeg, elkaar weer terugzien. Voor juf Diane best wel lang geleden ook, gelukkig is alles weer ok. We begroeten de drie nieuwe kleuters, een jongensclubje deze keer. Allemaal broertjes van...., dus al een beetje vertrouwd met de school. Ze krijgen de tijd om op verkenning te gaan, we zien ze soms letterlijk stilstaan en nadenken en voorzichtig contact zoeken met juf of klasgenootjes.

Wie zit daar te bibberen in de kring ? Het is kikker, hij heeft geen veren of geen vacht en vindt de winter maar niets. Gelukkig is vriend Jules daar, hij spreekt af dat kikker zijn jas mag aandoen wanneer hij naar buitengaat. In onze snoezelhoek mag kikker onder de dekentjes voor een warm winterslaapje, dat helpt ook. Eend gaf haar sjaal af en Tibe maakt snel nog soep in de zandbak.

We kleven plaatjes op van kindjes met warme jasjes, maar wat doet juf nu? Ze knipt de plaatjes in stukken, ze wil kijken hoe het gaat met puzzelen. Geen probleem, onze kleuters fiksen dat wel even.

Het weerversje wordt al vlug meegezegd en uitgebeeld : ...Ik zeg jou eens wat, als het regent is het .....De teksten van liedjes en versjes vinden jullie regelmatig terug in de kastjes van de kleuters.

Volgende week zetten we de aanloop naar een nieuw thema: Eerst bekijken we de elementen warm en koud en gaan nadien over naar ziek zijn, ziekenhuis. Enkel kleuters van onze klas hadden pas windpokken, Sam zijn broertje heeft een tijdje in de couveuze gelegen, Emma lag vorig schooljaar een tijdje in het ziekenhuis, ...

Hebben jullie thuis iets warm of koud om te ontdekken voor in de klas: spulletjes zijn welkom. vb pittenzak, ingevroren speelgoedje, ijsblokjes, pittenzakje, ...warme pantoffels, fleece dekentje. Zorg dat we hun naam er op terugvinden als we ze moeten terugbezorgen.