Handje klap, voetje stap, .

Handje klap, voetje stap, .

Allemaal vrienden, stap voor stap leren we elkaar beter kennen.

Contactspelletjes zijn er om te leren op een fijne manier om te gaan met elkaar.  Neuze neuze, warme knuffel doorgeven, goeiemorgen wensen met een aai over het bolletje. We zetten een liefdevolle zachte omgang in de kijker.

Jonge kleuters zijn nog erg met zichzelf bezig. Tot ze op school leeftijdsgenootjes tegenkomen die ook dag na dag aanwezig zijn in dezelfde klas. Ze raken geboeid door elkaar. Dan is het tijd om samen op ontdekkingstocht te gaan.  Gelijkenissen en verschillen worden opgemerkt.

Hoe zien onze handen eruit ? Wat kunnen we er allemaal mee doen? We klappen, kriebelen, aaien, meten,......

We leren het vingerversje van koning zwaan en onze handen kunnen een groot vuurwerk maken.

We spelen poppenkast met hand- en vingerpopjes.

We drukken onze handjes in de bruine klei om een afdruk te maken. 

Wie kan er tegen kietelen ?

Vrijdag - strapdag : wandelen en fietsen wordt aanbevolen.   We krijgen een armbandje als aanmoediging om veel te bewegen.

De samenwerking met de buurklas verloopt optimaal.  Kleuters gaan heen en weer en maken bewust keuzes over waar ze willen deelnemen.  Leerkrachten slaan de handen in elkaar - een speurtocht wordt ineens veel makkelijker met 2 juffen.  Samen plannen smeden is gezellig maar vooral verrijkend.

Het eerste echte thema van het nieuwe schooljaar start volgende week. Dat gaat het thema fruit zijn.  Meer hierover tijdens volgend bericht.